דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגדלת חזה וסרטן השד 

מאת    [ 28/06/2009 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 3861 פעמים ]

במחקר הנערך באוניברסיטת קליפורניה שבארצות הברית, הובאו המסקנות הבאות לידי ציבור הנשים: הליך הניתוח להגדלת חזה והשתלים אינם מונעים אבחנה מוקדמת של סרטן השד. במחקר השתתפו 4,082 נשים אשר לקו במחלת סרטן השד בין השנים 1981 ל- 2004 . 129 מהנשים שהשתתפו במחקר, הן נשים שעברו ניתוח להגדלת חזה על מנת לשפר את המראה. החוקרים התמקדו בעיקר בגודלם של הגושים בחזה ובשאלות: האם ישנן גרורות בבלוטות הלימפה ועד כמה המחלה נמצאת בדרגת חומרה.

הם הגיעו למסקנה, שלא רק שאין הניתוח להגדלת חזה פוגע ביעילות שבזיהוי הגושים הסרטניים, אלא שהוא מסייע ומקל באבחון סרטן השד על ידי מישוש השד. נשים שעברו ניתוח להגדלת חזה, מאובחנות ביתר קלות ובאחוזים גבוהים יותר מנשים אשר לא עברו הגדלת חזה וזאת בגלל היכולת לאבחן אותן דרך הבלוטות המצביעות על סרטן השד.  הסיבה נעוצה בכך, שהשתל המושתל בחזה האישה יוצר גוף אחיד מאחורי השדיים ומבליט את הגושים שצמחו, דבר הניתן לאיתור, על ידי מישוש החזה.

אישה אשר לוקה בסרטן השד ואין לה שתל בחזה, סביר שלא יצליחו להבחין בגוש הסרטני על ידי מישוש בלבד. השתלים אומנם מפריעים בבדיקה הממוגרפית, אך ללא כל צל של ספק, מקלים וחושפים את הגושים הסרטניים. לנשים אשר עברו ניתוח להגדלת חזה ובגופם נמצא שתל, מומלץ להגיע לבדיקות תקופתיות אחת לחודש  ולבדיקה ידנית אחת לחצי שנה אצל כירורג  וזאת לאור יתרונם ביכולת הזיהוי המוקדם של סרטן השד.

השתל מבליט גושים עמוקים יותר, שאינם מורגשים במימוש ידני ללא השתל. הסיליקון המצוי בשתלים עבר וממשיך לעבור תהליכים המשפרים אותו וממזערים כל סיכון אפשרי לבריאות האישה. שתלי הסיליקון בהם משתמשים כיום, אינם מהווים איום או חשש . בעבר הרחוק היו שתלי הסיליקון עשויים ממעטפות של סיליקון קשיח שמולא במי מלח פיזיולוגיים.

מי המלח הפיזיולוגיים, הם אלו שהעלו את החשש. החשד היה כי הם אלו הגורמים למחלת סרטן השד וכן למחלה אואוטואימונית אשר נוטה לפגוע בשרירים ובפרקים. משנת 1962, השתלים עברו תהליכים חדשניים והשיפורים הרבים הביאו את הרופאים להשתיל בחזה האישה שתלים בעלי מעטפת סיליקון קשה, שבתוכם מצויים סיליקון ג'ל, בשונה מהסיליקון שהיה מלא במי מלח בעבר.

רוב הרופאים אשר מבצעים את ניתוחי הגדלת החזה טוענים , כי אין סיבה לחשש מהניתוח להגדלת החזה וכי אין לקחת בחשבון את הסיכונים שקיימים בסרטן השד וזאת לאור העובדה כי להגדלת חזה אין קשר ישיר לסרטן השד או לגילויי מוקדם של סרטן השד. אין מחקרים המצביעים על כך שיש קשר בין הגדלת חזה וסרטן שד או רופאים החושבים כי קיים קשר בן הגדלת חזה וסרטן השד.

שלום,
שמי דנה אני עברתי ניתוח הגדלת חזה
לפני כ 3 שנים.
לפני שנה גילו אצלי סרטן השד. הניתוח הגדלת שדיים שעברתי לא גרם לבעיות בגילוי או בטיפול המחלה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב